9. Europejski Kongres Edukacji Leśnej Informacje wstępne
„Edukacja leśna – więcej niż nauczanie o lesie!”
Czym tak właściwie jest edukacja
leśna i jak może się wpisywać w założenia edukacji dla zrównoważonego rozwoju? Pytania
te już od kliku lat są przedmiotem dyskusji leśników z całej Europy podczas Europejskich Kongresów Edukacji Leśnej.
Tegoroczny Kongres odbędzie się w Polsce.
10-12 września w Łagowie, w ośrodku
„Leśnik” oraz na Zamku Joannitów edukatorzy, pedagodzy i leśnicy będą
rozmawiać o tym, w jaki sposób edukacja leśna może wpływać na indywidualny
rozwój każdego człowieka oraz jak może rozwijać i kształtować odpowiedzialne
relacje w społeczeństwie.
Kongres ma na celu pokazanie, że taka forma edukacji
to nie tylko nauka o procesach przyrodniczych, ale również sposób na
kształtowanie odpowiednich relacji zarówno z ludźmi jak i z przyrodą.
Okazuje się, że las jest
najlepszym modelem zrównoważonego rozwoju. Dostarcza ludziom korzyści zarówno materialnych
jak i pozamaterialnych i zaspokaja ludzkie potrzeby na wielu poziomach.
Nowoczesne programy edukacji leśnej powinny więc kształtować i oddziaływać na
człowieka w sposób kompleksowy, uwzględniając wszelkie jego aktywności, umiejętności
oraz potrzeby.
Organizatorami 9. Kongresu są Lasy Państwowe, Stowarzyszenie
Edukatorów Leśnych oraz unijna podgrupa Forest Communicators Network [FCN] zajmująca się edukacją leśną.
Do
udziału w kongresie zaproszeni są wszyscy, którym bliskie są zagadnienia
innowacyjnie i ciekawie prowadzonej edukacji leśnej – edukatorzy leśni,
nauczyciele, pracownicy naukowi, leśnicy itp..
Gospodarze Kongresu spodziewają
się, że w Kongresie weźmie udział ok.
120 uczestników z 15 – 20
europejskich krajów.
Wszystkich zainteresowanych
przedstawieniem referatu, prowadzeniem panelu dyskusyjnego lub warsztatu, zapraszamy
do wysyłania zgłoszeń uwzględniających poniższe wytyczne:
1.
Realizowane
cele i treści:
- Promowanie wartości i umiejętności społecznych, w tym empatii;
- Promowanie odpowiedzialnego społeczeństwa i partnerstwa społecznego;
- Uwzględnianie ekologicznych, ekonomicznych, społecznych i kulturowych aspektów zrównoważonego rozwoju;
- Oferowanie możliwości aktywnego zaangażowania się w rozwiązywanie problemów przez uczestników – nie tylko osoby dorosłe ale również dzieci i młodzież;
2.
Język
Kongresu
Prezentacje i referaty powinny być
przedstawione po angielsku lub po polsku. Podczas części referatowej przewidujemy
tłumaczenie symultaniczne. Część warsztatów i paneli dyskusyjnych będą
prowadzone po angielsku.
3.
Rodzaje
prezentacji:
- Długie warsztaty: 2,5 godz. dla 20 -25 uczestników;
- Krótkie warsztaty: 1,5 godz. dla 15 uczestników;
- Prezentacje – 10 min.;
4.
Zgłoszenia
prezentacji, referatów, paneli dyskusyjnych
Prosimy o przesłanie propozycji w formie abstraktu [maksimum 500 wyrazów]
zawierającym następujące informacje:
·
Tytuł;
·
Autor, instytucja, informacje kontaktowe;
·
Treść – opis;
·
Cele edukacyjne;
·
Grupa docelowa
Zgłoszenie – abstrakt - należy przesłać do 23. marca 2014 r. na adres anna.pikus@cilp.lasy.gov.pl
Zgłoszenie udziału uczestnictwa
w Kongresie będzie się odbywać na podstawie formularza on-line, który zostanie opublikowany na stronie www.sel.edu.pl oraz
www.forestpedagogics.eu w pierwszym
tygodniu kwietnia.
5.
Wstępny program
Kongresu:
9. września - wtorek
·
Przyjazd gości
·
Rejestracja
10. września - środa
·
Otwarcie Kongresu i referaty otwierające
·
4 wystąpienia główne
·
6 warsztatów [do wyboru 1 długi lub 2 krótkie
warsztaty]
11. września - czwartek
·
8 – 10 krótkich prezentacji i paneli
dyskusyjnych
·
6 warsztatów [do wyboru 1 długi lub 2 krótkie
warsztaty]
·
Podsumowanie Kongresu
12. września - piątek
Wycieczki tematyczne
0 komentarze :
Prześlij komentarz